tisdag 9 augusti 2011

Korsetter

Jag vet. Att göra korsetter är säkert ingen nyhet för flera men jag har äntligen tagit mig i kragen och beställt hem beskrivningen från England och provat det själv. De var inte så svåra som man kan tro, bara pillriga.

Här är mitt allra första försök. Blev nog ganska nöjd.
Det gavs bort tillsammans med ett presentkort till äldsta dotterns sambo som fyllde 25 i förra veckan.



Och baksidan....




Nästa försök till korsett fylldes med trisslotter och gavs bort till vårt pyres "bio-mamma" med familj. Det var sista gången vi träffade dem i samband med umgänge. "Bio-pappan" har sedan ett år enskild vårdnad och han har kämpat länge och väl för att vi ska försvinna ur bilden. Detta trots att både BUP och Soc-sekreterare i två kommuner säger att det "Allvarligt kan skada xxx hälsa och utveckling".



Sista försöket är ett Tim Holtz papper. Gillar verkligen det här pappret. Har dock ännu inte bestämt vem som ska bli ägare till denna. *skratt*



Här är baksidan och för att ni ska förstå hur stora de är så håller jag den även i handen.
Kompisen har förstorat mönstret så jag har tänkt göra några större vad det lider.




Nä, nu ska jag ägna mig åt lite häxkonster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar