tisdag 29 juni 2010

...och ännu mer...

...inspiration fick jag på kvällen när vårt underbara (men aktiva) "lånebarn" somnat.
Dessa tre hann jag göra på 1,5 tim. Tänk om det alltid gick så fort att göra kort =)...?!?

Här har jag använt tre olika spillbitar, skrapat upp dem med edge scraper, chalkat och stämplat över alltihop med stämplar från Inkadinkados "Fluid Motions". Sedan en "Blomma" av sidenband och en skruvbrad - Voila, klart!

Här är bakgrunden tapet i lite retrostuk, passade därför mycket bra ihop med alla retroblommor och en WV-buss i rött (precis en sådan som min farmor och farfar kom och hämtade mig i när jag var liten och tillbringade en vecka med dem...*skratt*).
Stämplarna kommer även denna gång från Inkadinkado.

Den här iden kan jag faktiskt inte ta åt mig äran av - den är liftad från ett jättefint bidrag på Svensk Scrapbookings midsommar crop. Ändrade bara lite med en QK-skylt, utpunchad kant (av Martha Stewarts punch) och ett brett sidenband med rosett.
Jag blev dessutom så glad när jag letade igenom gömmorna efter en liten större brad att ha där pappret viks, men efter ett tag så gav jag upp och tänkte ta "pärlan" och insåg att hela det arket som jag trodde var pärlor i själva verket var stora Brads! Billigt hade det varit också, 10 kr, och ett sådant där köp som man tar bara för att det var ett fynd *skratt*.

1 kommentar: