onsdag 7 juli 2010

Datorkrasch eller Feng shui?!?

Grrr jag gillar verkligen INTE när datorn kraschar och man måste formatera om hårddisken!!!

Tyvärr var det nästan 6 veckor sedan jag gjorde sista backupen, och gissa om det var mängder av kort som försvann...?!?

Dessutom så försvann ALLA mina mail, men vissa av den äkta hälftens fanns kvar (skumt). Varför de saknade mailen inte fanns kvar kunde inte vår bredbandsleverantör svara på. De BORDE ha funnits på deras server... SUCK!!!

Sedan var det då det där med inställningar och lite diverse program som plötsligt inte finns längre. Bara att redigera kort blir till en utmaning då det mesta saknas.

Fast jag ska nog inte gnälla för mycket. Sist en dator kraschade här var för 6 år sedan (en helt annan dator), där inga kort kunde räddas - alls. Och naturligtvis fanns ingen backup heller.

Men kanske kan det räknas som Feng Shui?

Jag läser en bok som heter "Rensa i röran, med Feng shui" där det står att man ska städa och röja lite varstans. En kanonbra bok som ger städinspiration när det så saknas (vilket det oftast gör - man är väll inte hamster för inte väll, hehe??).

Hm om det räknas som Feng shui, så borde något bra komma ut ur detta.... spänningen är olidlig, vad kan det vara?

1 kommentar: