tisdag 8 juni 2010

Fler beställningskort...

Först ut är ett kort grannen beställt till en av deras döttrar och hennes man som firar 1 årig bröllopsdag i Juni. De bodde tidigare i Australien men har nu flyttat till Hong Kong (tror jag det var, Shanghai var också med på tapeten in i det sista).
Jag gillade iden med tapeten och Stiletto alfabetet som jag gjorde till makens keybordist, så det fick bli en upprepning här med...




Nästa kort är från en kompis som har tvillingar som nu tar studenten. De har båda läst för att bli hantverkare (hm, vad det elektriker och rörmokare eller var målare inblandad....?)
OCH de gillar båda att greja med bilar så för att associera med bilar valde jag bastufolie som jag embossade i cuttlebugen (swiss dot). Vi har massa bastufolie kvar och det ser lite fräckt ut tycker jag som bakgrund, även om man kanske inte ser det silvriga så bra på kortet.

Killen är från Lisa Lia som har utbytbara delar att ha framför magen om så önskas.

Även detta kortet är snarlikt. Ville inte göra dem exakt lika.


En hÄngeltjej gjordes om lite och passar då kanon till studenttjej.

En annan kompis "svärson" tog också studenten. Johan gick på en Lantbruksskola så för att associera till det valde jag....


....kossor och grisar som "familjeporträtt". Har ingen aning om vilket märke det är på dem, fast lite fräcka är de tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar