tisdag 8 juni 2010

Stundande student...

Även om dotterns student (den 30:e april) var tidigt, så har inte alla skolor slutat än. Närmaste gymnasieskolan har nu på torsdag. För säkerhets skull hade jag lämnat lite studentkort på den lokala blomsterbutiken i god tid (typ när dottern tog studenten *skratt*)...

Här är en del av korten.


Denna gillar jag skarpt (ni känner igen stilen från det svarta kortet va?). Blommorna är från olika punchar, skylten är från Quick Kutz, grattis texten från Stämpelboden och sångtexten från Magnolia. Bården och fjärilen från Martha Stewart.

Måste ju testa de två nya Cuttlebugs embossplattorna som jag köpte från http://www.benchmarkemail.com/c/l?A4-255363700 . Texten är från Stämpelboden och tjejjen en hÄngla.

Här är nästa Cuttlebug embossade papper som testades. Killen är en hÄngel

När det gäller punchinella så har jag måååånga meter med marinblått och cerice. Jag fick dem för flera år sedan från en blomsterbutik som en släkting tog över. Detta var innan punchinella blev populärt så vad jag skulle ha det till visste jag inte då *skratt*.

Bakgrunden är Cuttlebugs emboss "script" och killen är från Kortmakaren. Den blå bården är en punch från Martha Stewart. Nu när jag äntligen har förstått hur bra Spellbinders Nestabilites är, så används de frekvent.


En vikt skjorta, Magnolias slips, en studentmössa (okänt varifrån) och lite papper till denna...

Hade matchande tapetprov till Maja Designs rutiga papper.

Och så till sist dessa tre som jag fick göra idag då affären hade nästan slut på kort (två kvar).
Stämpelbodens studentälva färglagt med bruschables. Stämplarna i hörnen på kortet och kanterna kommer från Stempelglede.


Även den runda ramen kommer från Stempelgledes Grunge collection och jag har en känsla av att detta kitet kommer att bli flitigt använt =)
Texten är från Inque boutiqe och 2010 är QK alfabet. Studentmössan har jag lagt på krackeleringslack som tyvärr inte syns. Har även lagt lite platina glitter på den runda ramen, syns inte heller. Flaggan är en del av en stämpel från Kortmakaren.


Det här kortet var en utmaning att fota. Jag är iof väldigt otålig av mig så nog hade det kunnat bli bättre med mer tålamod.
Alfabetet är från Spellbinder, "Excalibur", ännu ett fynd för 40 dollar hos cut@home.
Blommorna och fjärilen är från puncher i vellum och stämpeln från Kortmakaren.
Bakgrunden är bastufolie som embossats. Var ju tvungen och testa vad som kan göras med hela den tjocka rullen jag har (hm, ok, VI har) kvar sedan bastun blev färdig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar