söndag 3 januari 2010

Mera kort.....

Först ut är ett kort som jag hjälpte dottern med att fixa. Hon hade fått en beställning av våra grannar. Alfabetet är QK Moxie.

Ideén till det här kortet har jag fräckt nog liftat någonstans. Swirlen är från Inkadinkado och texten från Stämpelboden.

Och den går ju så bra att göra i massor av olika färger med.......


Här är ett beställningskort på en konfirmation som är mitt i vintern. Korset är från Magnolia och texten från Stämpelboden. Jag har också använt ett annat set av mina Nestabilities (de är verkligen roliga att leka med *skratt*).
Bakgrunden är Cuttlebugs script embossing.

Ett bröllopskort med Stämpelbodens brudpar färglagt med Tombows på tjockt akvarellpapper (faktiskt för tjockt tyckte jag nog). Embossat sidan med Cuttlebug och en okänd stämpel "på bröllopsdagen".

Här testar vi Spellbinders igen *skratt*, och en hÄngel fladdermus som jag hittade på Papperskrafts mässa i höstas. Grattisstämpeln är inköpt hos Stämpelboden, men minns inte vad märket heter....
Bakgrunden är tapet =)


Här är ett "mormorskort" som min ena dotter säger. Hon tycker det är lite tantigt.
Jag var ju tvungen att testa mina nya leksaker som köptes in på Papperskrafts mässa i höstas - Doily lace punch från Martha Stewart, Nestabilities, grattisstämpel från hÄnglar och nya band som gick utmärkt att göra rosett av.
Blomstämpeln KAN var Hero art....?

Detta kortet gjorde jag till en helt fantastiskt underbar person som tyvärr är väldigt sjuk.
Jag hoppas så otroligt mycket, att hon tillfrisknar!
Stämpeln är från Faerisong och färglagd med Tombows (åååh vad de är roliga! Hittade ett helt gäng hos Kortmakaren förra veckan när de hade halva priset på hela butiken).

Hittade en stämpel från Skogstokiga på Tradera som bara måste invigas. Hon och kortet fick gå i lila toner. Har använt mig av bruschables.


Testade att göra ett höstkort med stämpel från Jenny Sandberg......



..... modellen fungerade även på ett vinterkort =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar