söndag 3 januari 2010

och så var det då julkorten....

Denna hösten har ju varit minst sagt hektisk med vår lillkille, badrum/bastu/klädkammarbygge, och diverse studier så det har ju varit lite dåligt med kortskapandet...

Dessutom lyckades jag och den äldsta dottern bli rejält sjuka i influensa (okänt vilken sort) vilket höll oss i sängen 8 dgr för mig och 12 dgr för dottern.

Som tur var hade jag lite julkort kvar sedan förra året för det var inte många som hann göras före jul.
Förra årets hÄngel från höstpaketet. Färglagt med både promarker och bruschables. Texten från Bosskut Liqurice (hm, hur stavar man det?) och hjärta från QK.

Denna stämpel har jag ingen aning om märke på, men den är köpt från Xelacraft i England och färglagt med promarkers och bruschables.
Julhälsningsstämpeln är från Stämpelboden.

Förra årets kort med ursöt stämpel från stämpelboden (fast tycker att kortet har "tappat" färgen här). Rev ut en sidan från en pocketbok och hade som bakgrund.


Också ett kort från förra året. Julstämpeln är från Prickiform.


Ännu ett från förra året. Stämplarna från Panduro och färglagt med bruschables.


En nyinköpt stämpel för iår köpt hos Inkywings. Den runda från Inkido, tror jag?
Jag har stämplat på lumppapp som finns att köpa på rulle. Blir läckert just på julkort =)
Köpte det annars för flera år sedan då jag höll på att måla akvarell.......
Tyvärr ser kortet väldigt blekt ut....


Ett hÄngelpar färglagt med promarker och den nya nestabilities.
God Jul stämpeln TROR jag är inköpt på Stämpelboden.
Bakgrunden är cuttlebugs embossingplatta swiss dot och årets måste för mig - en rosett (blev nog det på alla årets julkort, faktiskt när jag tänker efter....)
Supergullig stämpel från Crafty Individuals och text från Stämpelboden.
Ett snabbt och lätt kort att göra (vilket var precis vad tiden räckte till...)



Ett beställningskort som skulle hela vägen till Filippinerna (har enligt uppgift inte kommit fram än trots att det skickades rekommenderast 14 dgr innan jul).
Stämpeln från hÄnglar och flera snöflingor stansat med punchen.

1 kommentar:

  1. Sååå fina kort, allihopa! Och det kvittar ju vilket år de är ifrån! ;-)
    Tomtestämpeln är helt klart den finaste, en sådan landade i min brevlåda häromdagen faktiskt! Så i år hoppas jag vara ute i tid med julkorten, ska börja skapa redan nu!

    God Fortsättning på dig och jag hoppas att allt är bra med dig och resten av familjen!
    Kraaaaam// Angelica

    SvaraRadera