lördag 2 januari 2010

Födelsedagskort

Första kortet är till dotterns kompis (som även var gullig nog att köpa stämplar till mig från Japan). Stämpeln är från Penny Black, biljetten från Inkywings och texten är Stiletto.
Svågern fyllde också år och eftersom han bla jagar så kändes motivet ganska självklart.
Denna stämpeln är från MyHeartStampsForYou (tror jag det heter) och grattis från Inkido.
Bakgrunden är tapet och texten från QK Dragonfly.
Eftersom svågern dessutom gillar dotterns jaktlabrador målades hunden så den mer skulle likna "Saga".

Min moster har också fyllt år. Eftersom hon gillar lite mer gulliga motiv så blev det en stämpel från Faerisong. Texten är stämplad med SeeDee alfabet från Inque boutique och älvan är färglagd med Bruschables.
Japp, jag har också äntligen fått tag på mina första Nestabilities (har host, host, blivit några till eftersom Memory Making Crafts har haft rea på dem med 40 % och de bara kostade 15 dollar).


Till sist har barnens yngsta kusin fyllt ett år och då jag äntligen lyckades få tag på de supersöta ugglorna (som jag har letat...) från Rachelle Ann Miller blev de ett självklart val. De är färglagda med Bruschables för att få en mer transparent känsla.
Grattisstämpeln är från hÄnglar och stÄnglar och texten från SeeDee.
Eftersom vi även skulle ut i skogen och leta julgran för de som ville (vi har fejk så vi var bara sociala) och grilla korv tillsammans med resten av släkten var det bråttom på morgonen.
Tror inte det här kortet tog mer än 10-15 min att tänka ut och skapa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar