fredag 10 februari 2012

Teknik strul...!

Nej, jag är inte teknikfientlig. Absolut inte. Men ibland vore det trevligt om alla prylar bara fungerade!

Vår gamla stationära dator har en längre tid varit lite "hängig". I somras försvann Google och återfanns sedan aldrig igen, ibland stänger den bara av, kommer inte in på min blogg, cd-rom enheten hänger sig osv. Med andra ord så behövdes det en ordentlig formatering.

Min laptop fick samtidigt ett nervöst sammanbrott, endast ett år gammal, och stendog. Enligt affären var det hårddisken som kraschade så en ny beställdes. När den väl installerats och laptopen fungerade så var det ju dags att ta itu med den stationära.

Nå efter diverse letande så trodde jag nog att jag skulle kunna köra en "recovery" eftersom det på de flesta HP-datorer finns en enhet som då återställer datorn.

Japp, sagt och gjort och sen...?!

Ja då var det bara att ringa närmaste IT-support och lämna in "eländet".

Efter recoveryn så kom det upp en text som talade om att jag var tvungen att kontakta leverantören och något om "code purple". Det senaste lät väääldigt spännande. Typ, swat-team med helikopter som firar ner sina tungt beväpnade mannar... Det samma tyckte servicekillen som inte heller hade hört talas om detta.

Nåja, nu är båda datorerna igång så förhoppningsvis är det lugnt på den fronten ett tag nu...

Dessutom har äldsta dotter med sambo samt makens arbetskamrater länge tyckt att vi borde byta ut vår 28" tjock-tv mot en smäckrare modell.
Vi har nog inte riktigt tyckt att det varit så nödvändigt eftersom vår tv fungerade hur bra som helst.

Men vi fick ett presentkort av döttrarna i julklapp som idag äntligen användes till en delbetalning till en SMART 3D LED-tv samt en Blueray spelare, oxå med 3D. Denna har nu invigts och vi har suttit så vackra med olikfärgade glasögon på i soffan.

Känner mig plötsligt väldigt modern. *skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar