tisdag 14 juni 2011

Tentor, bryggor och stenjakt!

Fredagen började med att jag och kompisen plockade ut Lean-tentan. Man hade 24 tim på sig att slutföra den från och med att man plockade ut den. Drygt 7 timmar senare kände vi oss klara.

Dagen efter bar det iväg till kusten tillsammans med bror och svägerska för att hjälpa mina föräldrar med att bygga en ny brygga. Den gamla hade haft en hård vinter och såg inte mycket ut för världen längre.

Här sitter jag och vaktar grannens båt på grannens brygga, samtidigt som jag pluggar inför nästa tenta några dagar senare - Konflikt och konflikthantering. Riktigt så lycklig som jag ser ut här var jag absolut INTE när jag skrev tentan.




Jag och svägerskan roade även övriga familjen med att balansera på en stengärdsgård, ducka under träd, kliva över buskar och allmänt vingla omkring i jakten på de fyra 80 år gamla och åtråvärda stenarna som markerar var tomtgränsen går. Vi hittade två av dem. De skulle ha en spik eller metallrör islagna och som ni ser så är de inte några stora rackare!



Svägerskan hade kameran i högsta hugg i väntan på "Kodak moments", som aldrig dök upp.





Fader och broder vägrade ju att ramla i, fast det länge såg så lovande ut!




Tentorna då? Att jag klarat Lean kände jag mig nog ganska säker på men Konflikt tentan var jag övertygad om att den hade gått åt h***e! Men otroligt nog fick jag godkänt på båda! Gissa om jag var lycklig för det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar