lördag 26 februari 2011

Gjorde allt annat än pluggade...

I förmiddags fick vi besök av en fd arbetskamrat till mig. Det var över 6 år sedan vi träffades sist så det var inte utan att jag tvekade om det var RÄTT person som hängde efter i sin bil hem till oss. Men när han väl kom ur bilen så visst var det Egon 71 år ung! Vi brukar pratas vid i telefonen ett antal gånger/år och han brukar köpa örhängen till min samling när han är ute och reser.

Jag samlar på örhängen från olika länder (räknar även USAs stater som länder, fast jag vet, det är inte länder). Behöver organisera dem lite bättre nu när det närmar sig 100 st.
Det roligaste med alla örhängena är inte bara att de är köpta i olika länder, utan även att de i sig är en berättelse om alla dessa människor som köpt dem till mig!

Efter Egon åkt, var tanken att jag skulle sätta mig och plugga! Jag och en kompis läser en universitetskurs i LEAN och en högskolekurs i Konflikt och konflikthantering. Samtidigt är jag inne på sista terminen i KY utbildningen som jag också pluggar - Kvalitet och Miljöledare. Behöver jag säga att tiden är lite knapp ofta?!? Fast jag skyller glatt på min kompis som "lurade" in mig på de nya kurserna. Det är ju så mycket lättare att göra det när hon inte kan protestera *skratt*.

Istället ringde jag min granne, Ann, och frågade henne om hon hade lust att hjälpa mig göra lite kort till blomsteraffären (de hade nästan slut på kort, och vågade inte riktigt störa mig och be om nya). Ann kom som ett skott och sedan började vi klura på ideer...




Fågeln i silver är egentligen utklippt i krympplast och täckt med silverembossing. Bella Mio har en bra film som beskrev hur man gjorde. Sagt och gjort, vi var tvungna att testa.... jäklar vad den rackans fågeln for omkring och rullade ihop sig och var helt hopplös att fånga. Men trägen vinner. Till sist fick vi fångat in den och slutfört det hela. Riktigt skoj när man begrep hur!


Här är ett beställningskort som en kompis ska ge sin mamma som fyller 80 år nästa vecka.


Jag var ju tvungen och se om det gick att göra samma upplägg som i julkorten, fast med grattis?! Och det fungerade ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar