torsdag 27 maj 2010

Vin, praliner och Utelåst!

I tisdags hängde jag med en kompis och hennes kompis till Göteborg för att gå på inspirationskväll som Driftig.nu höll för kvinnliga företagare.
Lite kände jag mig allt som en katt bland hermelinerna (fast när jag tänker efter så har jag ju iallafall levererat kort till två butiker och hållt ett antal korttillverkningskurser....).

Det bjöds på vin och praliner överallt medan man minglade runt innan föreläsningarna började. Elisabeth Gummesson och Babben Larsson var mina favoriter av dem som pratade den här kvällen. Många priser lottades det ut, fast inga vinster landade hos oss, tyvärr.

Efteråt gick vi ut och lyckades få god mat (fast köket egentligen var stängt) på en tapasrestaurang och lite frozen margaritas till det =D

Väl hemma efter en lyckad kväll så upptäckte jag att jag glömt nyckeln.
Jag var utelåst och klockan var över 12 på natten. Men som tur är så var äldsta dottern hemma och passade lillkillen så det skulle väl bara vara att hämta en stege och klättra upp på taket utanför hennes sovrumsfönster då...?!?

Men eftersom jag är liiiite höjdrädd (jodå, klättra upp går väll alltid, men ner igen från taket till stegen skulle bli väl utmanande...) så erbjöd sig kompisen att klättra upp och knacka på fönstret medans jag ringde frenetiskt till henne på mobilen.
Den enda som reagerade var dotterns katt som satt i fönstret och jamade på oss....

Den äldsta dottern är lättväckt så allså kunde hon kanske ligga i vårat sovrum hos lillkillen?
Japp, bara att bära ner stegen och runt huset till andra sidan. Nu vågade jag klättra upp (ja, ja upp o ner fixar jag) och knackade/bankade ganska envist innan dottern till sist ringde på mobilen och undrade vad sjutton jag sysslade med.

Det var inte utan att man kände sig som 18 igen och skulle smyga in hemma efter en festkväll.... riktigt uppiggande alltså *skratt*.
Gissar att jag kommer att få äta upp att jag åkt hemifrån utan nyckel eftersom jag varit på våra döttrar att inte glömma sina ett antal gånger genom åren....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar