onsdag 19 augusti 2009

Akrobatiskt skapande....


blir det i mitt hobbyrum för tillfället.

Den "lilla" tjejjen gör just nu sin sista praktikvecka på Slottskogen i Göteborg. Tyvärr hade hon helt missat att göra ett tack-kort att ta med, så jag lovade att försöka fixa ett till henne.

Men, som mitt hobbyrum ser ut för tillfället (med badrumsinredning och material överallt) så blev det till att vara akrobat....

Mycket begränsad framkomlighet gjorde att första bästa papper användes och första bästa stämpel som fanns framme (ett tradera fynd nu i sommar) och några andra stämplar som ännu inte hunnit sorteras in i rätt låda, första.... ja, ni förstår nog!?

Sedan stående på höger ben och vänster lite rakt ut för att balansera vikten samt vriden överkropp blev det till att stämpla. Sedan med ett par eleganta skutt (!?) vidare till bastudörrskartongen (som täcker bordet) för att sätta ihop det hela. Några balanssteg tillbaka för att hämta det som glömts/desperat behövdes och sedan försiktigt tillbaka till bastukartongen igen....

puh, det var ett krävande kort att göra och jag tycker mig nog ana en aning av träningsvärk idag *skratt*.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha.... jag kan riktigt se dig skutta runt där inne!! Supersnyggt kort, med tanke på utgångsläget!! Det gjorde du bra. Och det stämpelmotivet passade väl bra, med de två kaninerna. Man kan ju faktiskt tänka sig att den ena tackar den andra.... eller är det bara i min fantasi de gör så??? Hihi ;-) Jag tyckte det blev himla bra i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med att det alltid finns en ny stämpel man MÅSTE ha!! Jag har lyckats samla på mig ca 1600 och kan inte låta bli att köpa fler. *gah*

    Fina kort du gör!

    Kram Milo

    SvaraRadera