tisdag 19 maj 2009

I'm back...!

Äntligen är virusskyddet åter på plats. Efter att ha suttit i telefon och internetchatt i dagar så fick det till sist bli det gamla igen. Igår satt jag 3,5 tim och "roade" mig med detta. Skulle vi få bort allt skumt så skulle det förmodligen ta flera tim till enl supporten (fast en eloge till Nortons support som träget kämpat).

Förra veckan ägnades dessutom till badrumsbygget. Det går fortfarande plågsamt sakta. Fast nu är iaf nästan alla golvskivor på plats.
Jösses vad vi har ritat på golvet - alla avloppsrör och rör för den vattenburna värmen samt avluftningar osv. Rena picasso-konstverket blev det till sist för att vi inte av misstag ska skruva i något.

Tja, det hjälpte väll inte att jag kom på att vi kanske nu äntligen skulle skaffa den där centraldammsugaren som vi funderat på i många år..... nu när golvet och väggarna inte var satta på plats....
När den väl kom hem saknades hälften av allt material. Så nu får även de lådorna hålla allt annat material sällskap här hemma i väntan på resten skall komma.

Börjar bli väldigt trångt i hemmet nu..... I mitt hobbyrum trängs förutom alla mina stämplar, silversmides saker osv dessutom lådor med badrumsmöbler, handdukstorkar, belysning, glasdörr till balkongen samt en del saker som egentligen skall vara i garderoben men som nu fått tömmas för att centraldammsugarens rör skall gå där....

Ja, ja det kostar att ligga på topp.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar