onsdag 4 mars 2009

Scrapkryssningen

Äntligen dags för scrapkryssningen. Som jag har väntat!! Och naturligtvis väntar även världens förkylning på att bryta ut, men med en flaska KanJang i väskan så ska jag väll överleva helgen (även om sängen känns såååå lockande).
Efter sju sorger och åtta bedrövelser kom jag till sist på båten. Innan dess hade jag bla fastnat i rusningstrafiken i Göteborg. Tänk att när jag jobbade i Göteborg tyckte jag alltid att trafiken UT var bra mycket värre än trafiken IN. Så är det inte. Den är lika trevlig åt båda hållen. Så med andan i halsen närmade jag mig terminalen och hittade ingen parkering. Panik är ett bra och beskrivande ord. Efter att ha antastat diverse okunniga personer hittade jag en som visade en alternativ plats. Men naturligtvis tog inte automaten visa kort - bara bensinkort eller 60 kr. Tillbaka till att länsa bilen. Tur att maken alltid fyller den med enkronor.


Alla ivriga som små myror när vi skapar.... här är det den otroligt inspirerande Lina Tannerfalk som är lärare.



En arbetsplats för två - även om jag har lyckats ta upp all plats för tillfället.....




Här är två av de tre kit vi fick för att göra Layoter (missade nog att ta kort på första kitet...)






Material till en blivande tjusig ask (har aldrig gjort detta förut så skoj var det...)



Här är materialet till våra små askar samt för post it.....

Här är det färdiga resultatet av våra 5 kurser (samt lite presenter vi fick när vi gick ombord på båten = blått scrapalbum, dekorationer, band, tejp mm)



Det blev allt som allt 3 st LO, 2 kort, 1 box och ett kit med små askar för brads och en dekorerad post it. Var kanonskoj att göra allt.


Ni som är uppmärksamma ser genast att mina LO saknar kort. Japp, de blev kvar hemma....!!! De låg så fint i en påse och väntade tills jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar