onsdag 8 februari 2012

Små, snabba och billiga kort!

Kan det bli bättre?!

Min goa granne, Ann, har hjälpt mig att göra ett gäng småkort. Snabbt som sjutton gick de att göra.

Här har vi använt oss av lite spillbitar samt stansat ut blommor med Cuttlebugs dies.



När jag köpte min Cuttlebug för några år sedan så ingick det ett set med små embossingdies och en die som skar ut dessa som små frimärken. Jag har aldrig kommit mig för att använda dem och hade mina funderingar om jag skulle lägga ut dem på Tradera eller inte...


Men efter att ha provat dem här så får de nog stanna kvar. Himla smidiga!


Här har jag använt mig av vanlig brun golvpapp, som man kan köpa i bygg och färghandel inför renoveringar. Har en rulle stående och den ger precis lagom "rough" effekt ihop med vitt. Är dessutom väldigt billig.



Det silvriga är bastufolie. Den rulle vi har kvar sedan vi byggde bastun räcker i "evigheter". Även det materialet är billigt och fungerar att embossa eftersom de har en pappersbaksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar