fredag 14 maj 2010

Gissa innehållet?!



Jo, det är "en järnspruta" enligt sköterskorna (tycker personligen att det mer liknar en påse Jägermeister...). Eftersom jag förlorade lite blod under operationen + att jag hade dåligt HB innan så tyckte min läkare att jag skulle få en "järnspruta". Gissa om jag undrade vad de sysslade med när denna påse kom in istället....


Operationen då?

Första utmaningen för personalen var att sätta in kanylen. Jag är svårstucken och så fort de fick in en nål rätt så gick blodådran sönder. Trots ultraljudsapparat så blev det 11 stick och gissa om jag fick blåmärken efteråt?


Att man sedan kan må så dåligt på uppvaket hade jag nog inte riktigt förstått... men med hjälp av syrgas och morfin så gick det med...

Jag och min rumskamrat Sandra, analyserade noga alla symptom vi fick under de fyra dagar vi var inlagda, intet var för litet eller för stort för att gås igenom =)


Varför operation då?

Tyvärr så har jag haft strul med extremblödningar under 3,5 år pga myom (godartade cystor på livmodern). Dessutom så växte myomet mer under stressiga perioder för att sedan sluta när det blev lugnare igen. Nu hade det blivit så stort att min läkare var tvungen att göra en bukoperation.

Jag har haft en helt suveränt gullig kvinnlig gyn-läkare och hon förklarade att mina äggstockar är stora och fina (?) som hos en 25-åring! Vad hon förmodligen menade var att jag skulle ha haft ökade problem under måååånga år, men vad jag hörde var att vissa kroppsdelar ser 18 år yngre ut än andra! Synd bara att de sitter på insidan där ingen kan beundra dem. =)

Undrar om det finns fler delar i kroppen som är/ser/uppför sig yngre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar