fredag 17 april 2009

En hektisk dag....

Onsdagen blev hektisk. Efter att ha målat en mängd brädor och garnerat halva trädgården med dem (lyste upp fint eftersom brädorna är gula) satte jag mig och slappade en stund innan kvällens träningspass. Då, hörde jag på nyheterna att det förväntades komma in många ansökningar till högskolan idag - sista dagen. Shit, äldsta dottern och jag skulle ju kolla in om vi kunde hitta en kurs att läsa ihop... det hade vi ju inte gjort.... nä...



Det blev snabbt till att ringa dottern som hälsade på sin faster, hennes sambo och deras lilla sötnos till dotter - Lisa 4 månader, i Göteborg. Båda satt vi uppkopplade och gick snabbt igenom utbudet innan vi hittade en liten 7,5 poängare som kändes lagom att börja med. Sedan skulle man ju logga in sig.
För dottern gick det bättre - hon var ju helt ny och kunde lägga in sina uppgifter. Mitt personnummer fanns redan och nu skulle ett lösen in innan jag kunde anmäla mig.

Shit, det lösenordet angav jag ju för flera år sedan..... Och be datorn skicka ett nytt gick ju inte eftersom det var kopplat mot min gamla mailadress som gick i graven för över ett år sedan.... paniken lägrade sig. Vad göra? En plötslig ingivelse gjorde att jag skrev in lite text - och se där det gick.
Att anmäla sig påminde mycket om shopping på nätet (och se det kan jag iaf he, he) så av rena farten hittade jag ytterligare en kurs som såg sååååå rolig ut. In i korgen och så var det klart. Tror jag?!? (konstigt nog lyckades jag även väcka min gamla mail till liv igår - för första gången på över ett år. 300 mail är ju alltid trevligt att hitta...)
Säger bara det. Kommer vi in på de valda kurserna så är det helt klart med hjälp av högre makter så rörigt som det var när vi höll på!!



Sedan bar det snabbt iväg till Boxträningen med granne och svägerska. Tränaren var så lycklig att vi var många att hon körde skiten ur oss. Svetten rann och tungan fastnade i gommen av uttorkning.



Väl hemma kändes en omelett med lite äkta vispgrädde, ost, lök och tomat befogat. Medan jag skar upp lite äpplen till salladen vek sig kniven och jag lyckades skära djupt i tummen. Söligt är bara förnamnet. Det blev VÄLDIGT söligt. Snabbt tryck mot såret och så leta upp den magiska salvan jag köpte i USA med antibiotika i och smärtstillande. Mycket plåster blev det.... Salvan var suverän, ingen infektion efteråt och ingen smärta. Skulle köpt mycket av den varan.



Efter detta så räckte det inte med grädde längre utan nu behövdes det även ett stort glas vitt vin till omeletten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar