fredag 20 mars 2009

Damage Control pågår....

Jag har under några år levererat kort till en blomsterbutik i Boråstrakten. På senare tid har ägaren haft det lite tufft och bett att få betala korten "lite längre fram". Efter nyår påminde jag att jag nu måste ha pengarna eftersom det började bli stora summor. Jodå, strax så.... även nära anhörig till affärsinnehavaren ringde hem och bad mig vänta tills utesäsongen började med penseer. Eftersom det bara rörde sig om några veckor så sa jag Ja (fast magkänslan rådde mig att vara tuff).

Tyvärr gick affären i konkurs för några dagar sedan och jag kan inte räkna med att få några pengar "i år" om ens någonsin.....

Så nu börjar "damage control" här hemma. Dvs försök att begränsa skadorna.

Hm, alltså börjar jag med att låta några av mina stämplar som inte använts så mycket få nya hem. Tänkte sisådär en 100 stycken skulle få flytta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar